Locītavu veselība, riska faktori un profilakse.


Katrs veselīgs cilvēks savu dzīvi sāk ar kustību, ko cilvēkam nodrošina locītavas. Spēja staigāt, pietupties vai pamāt ar roku liekas pašsaprotama, tomēr dzīves gājuma laikā locītavu veselība var pasliktināties un iepriekš pašsaprotamas kustības nu jau sagādā sāpes. Locītavas nodrošina divu kaulu savienošanos. Locītavas klāj gluds materiāls - skrimslis, kas nodrošina kaulu savstarpēju nerīvēšanos, savukārt sinovijs samitrina locītavu virsmu un mazina berzi.


Locītavu sāpju iemesli ir dažādi - tās var būt ar iekaisuma procesu saistītas slimības, kas bieži ietekmē vecākus cilvēkus vai ar traumu saistītas sāpes. Tās var būt pārejošas vai hroniskas sāpes. Daļa cilvēku laika gaitā saskarās ar kādu no artrīta formām, piemēram, osteoartrītu (locītavu virsmu skrimšļu bojājumu) vai reimatoīdo artrītu (autoimūnu slimību, kas galvenokārt izraisa locītavu iekaisumu). Dažkārt iekaisuma process pēc dabas ir tik spēcīgs, ka iznīcina locītavi skrimsli un bojā zem tā esošo kaulu, kas izraida neārstējamu deformāciju.


Pastāv dažādi riska faktori, kuru esamība palielina iespēju sirgt ar locītavu sāpēm. Vainīga varbūt iedzimtība, vecums, dzimums, kā arī liela fiziska slodze vai tieši pretēji- liekais svars un fizisko aktivitāšu trūkums. Milzīgs faktors ir arī cilvēka uzturs un dzīvesveids kopumā.


Kā profilaktiski rūpēties par savām locītavām, lai neiedzīvotos to slimībās?


Uzturēt ķermeņa masu normas robežās - ir skaidrs, ka locītavas ceļos, gurnos un mugurā, būtībā nes lielu daļu, ja ne visu ķermeņa masu. Atbrīvošanās no liekā svara, noņems spriedzi no locītavām.


Sportot un uzturēt muskuļu masu - mazkustīgums var izraisīt locītavu stīvumu un sāpes, savukārt muskuļu masas stiprināšana veiks atbalsta funkciju locītavām


Sabalansēts uzturs - ar uzturu uzņemtas olbaltmvielas, minerālvielas un vitamīni nodrošina locītavu veselību, tomēr bieži vien ir vēlams ar uztura bagātinātājiem rezerves papildināt. Locītavu veselībai būtisks ir Kalcijs, kā arī vielmaiņu veicinošais D vitamīns, Magnijs un Omega 3 taukskābes, kas mazina iekaisuma risku un atvieglo sāpes.


Ar pētījumiem ir pierādīts, ka bieži vien nepieciešams atsevišķi uzņemt glikozomīnu un hondroitīnu.


Glikozamīna sulfāts un hondroitīna sulfāts ir dabīgas vielas, kas uztur kārtībā skrimšļu struktūru un nodrošina šiem organisma „amortizatoriem“ vajadzīgo mitruma līmeni. Abi minētie elementi rūpējas arī par to, lai šķidrajai vielai, kas kalpo locītavu „ieeļļošanai“, vienmēr būtu pareizā viskozitātes pakāpe. Glikozomīns palīdz veidot saistaudus un to uzņemt papildus ir svarīgi, jo organisms vecumā to sintezē mazāk līdz ar to locītavu skrimslis nodilst. Hondroitīns nepieciešams, lai pasargātu skrimšļaudus no bojājuma, tas skrimšļaudos aiztur ūdeni un veicina amortizāciju.

Unikāls palīglīdzeklis ir Forever Freedom – tas ir alvejas sulas, glikozamīna sulfāta, hondroitīna sulfāta, MSM, C vitamīna un E vitamīna apvienojums.


Tā lietošana un locītavām labvēlīgu dzīvesveida ievērošana aizsargā locītavas no nodilšanas procesa un veicina skrimšļu atjaunošanos.